Regulamin Portalu Webdobry
§1. Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin reguluje zasady świadczenia usług związanych z tworzeniem stron internetowych (zwanych dalej: Usługami) za pośrednictwem Serwisu przez Usługodawcę.
§2. Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę w ramach Usług, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługodawca – Firma Rundomain Dawid Makuch z siedzibą w Szczucinie pod adresem ul. Klonowa 18a. NIP 8711776911, REGON 386456130.prowadząca sprzedaż usług w Serwisie.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów Usług za pośrednictwem Serwisu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.
- Serwis – Serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem internetowym https://www.webdobry.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (za pośrednictwem Serwisu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Usług z Usługodawcą.
- Konto – konto klienta w Serwisie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Serwisie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Usług do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży Usług, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz treści – formularz obowiązkowy do uzupełnienia przez Klienta po zakupie Usługi za pośrednictwem Serwisu, dostępny po opłaceniu Usługi.
- Koszyk – element oprogramowania Serwisu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Usługi Kreatora do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Usług.
- Usługa – dostępna w Serwisie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą dotycząca utworzenia Strony Internetowej dla Klienta zgodnie z niniejszym regulaminem.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Usługi lub Usług zawierana albo zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu.
- Strona Internetowa – zbiór elementów tworzących jednolitą całość wyświetlaną za pomocą przeglądarki internetowej pod indywidualnym adresem elektronicznym w formie treści i obrazu utworzonego na podstawie materiałów dostarczonych od Klienta;
§3.Kontakt z Serwisem
- Adres Usługodawcy: Klonowa 18a, 33-230 Szczucin
- Adres e-mail Usługodawcy: kontakt@webdobry.pl
- Numer rachunku bankowego Usługodawcy: 77 1870 1045 2078 1010 5439 0001
- Klient może porozumiewać się z Usługodawcą za pośrednictwem adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§4. Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu, w tym przeglądania asortymentu Serwisu oraz składania Zamówień na Usługi, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Włączona obsługa plików cookies.
§5.Informacje ogólne
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Serwisu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi znajdujące się w asortymencie Serwisu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami 6 niniejszego regulaminu.
- Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są kwotami należności za Usługę.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana oraz o innych kosztach, będzie podana w Serwisie w opisie Produktu.
§6.Zakładanie Konta w Serwisie
- Aby założyć Konto w Serwisie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres E-mail i nazwa użytkownika oraz hasło.
- Założenie Konta w Serwisie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w §3 niniejszego regulaminu.
§7. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się do Serwisu;
- Wybrać Usługę będącą przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kup” (lub równoznaczny);
- Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
- Kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem §8 pkt 3 niniejszego regulaminu.
§8. Oferowane metody płatności i dostawy
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionych Usług:
- Dostawa natychmiastowa – wiąże się z rezygnacją z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
- Dostawa w 14 dni – standardowa dostawa.
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Serwisu.
§9. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawca następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Serwisie internetowym zgodnie z §7 niniejszego regulaminu oraz opłaceniu wyżej opisanego Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługobiorcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
- W przypadku zamówienia Usług o różnych terminach dostawy: jest najdłuższy podany termin.
- Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów/Usług częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Usług do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu dostawy natychmiastowej: od momentu przesłania przez Klienta kompletu informacji niezbędnych do realizacji Usług (wypełnienie Formularza Treści) oraz po potwierdzeniu ich otrzymania przez Usługodawcę wiadomością email, Usługa zostanie dostarczona w przeciągu 14 dni roboczych. Jednocześnie Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu w przypadku działania sił trzecich do 28 dni.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu dostawy w 14 dni: od momentu przesłania przez Klienta kompletu informacji niezbędnych do realizacji usługi (wypełnienie Formularza Treści) oraz po potwierdzeniu przez Usługodawcę wiadomością email, Usługa zostanie dostarczona w przeciągu 14dni.
§10. Prawo odstąpienia od umowy
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Usługi bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od momentu dokonania płatności za usługę.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Usług przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Usługobiorcy – dane kontaktowe Usługobiorcy zostały określone w § 3 niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również poprzez formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Usługodawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§11. Reklamacja i gwarancja
- Usługodawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Usługodawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Usługodawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- W przypadku, gdy na Usługi została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Usługi w Serwisie.
§12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php,
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Usługodawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13. Dane osobowe w Serwisie
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Serwisu jest Usługodawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Serwisu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Serwisu mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Serwisie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Usługodawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Usługodawcy.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Serwisie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Usługodwaca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Serwisie.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§14. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są w języku polskim.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Usługodawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.7