BLOG

Pomagamy przedsiębiorcom wejść w świat Internetu

Promowanie się w Internecie, jak zacząć?

W tym artykule przedstawię Ci gdzie powinieneś zaistnieć na początku Twojej przygody w Internecie, aby zdobyć rozgłos i klientów. Przedstawię podstawowe informację na temat 4 kanałów sprzedaży. Będzie to artykuł wprowadzający do poznania Internetowego świata. Kolejne blogi, do których zachęcam Cię już teraz pomogą Ci zdobyć wiedzę praktyczną, ale zanim do nich przejdziesz, poświęć chwilę czasu na dokończenie tego artykułu. Zaczynamy.

Media Społecznościowe

Konto na Facebooku, Twitterze, czy Instagramie teraz mają prawie wszyscy. Jest to niezależne od wykonywanej pracy, przekonań, czy poglądów. Najczęściej ludzie korzystają z nich, by przedstawić swoje zdanie na dany temat, udostępnić coś interesującego np. zdjęcia z wakacji, czy artykuł lub podzielić się czymś osobistym. Coraz więcej firm promuje się w mediach społecznościowych, czyli tam gdzie są ich potencjalni klienci. Kiedyś reklamowano się głównie poprzez billboardy, radio, czy telewizję. Obecnie firmy kładą duży nacisk na sponsorowane posty, czy relacje. Z pewnością wyświetlają Ci się spersonalizowane reklamy np. kiedy przeglądasz coś interesującego na allegro, nagle te same reklamy są na Twoich mediach społecznościowych. Przypadek?

Wizytówka Google

Czy wiesz, że 78% kupujących zaczyna swój proces zakupów właśnie w wyszukiwarce Google? Największym zainteresowaniem cieszą się pierwsze 3 wyszukiwania. To w tym miejscu zazwyczaj szukamy lokalnych przedsiębiorców. Gdy chcemy coś zjeść, iść do dentysty, umówić się do fryzjera wpisujemy interesującą nas frazę w wyszukiwarkę Google i szukamy po opiniach, odległości od nas, dostępności lub innych kryteriów. Gdy wpiszesz “Webdobry” w wyszukiwarkę Google, to po prawej stronie pojawi się mapa, przyciski kierujące na stronę, możliwość kontaktu, opinie, godziny otwarcia, opis i więcej informacji. To właśnie jest Wizytówka Google. Dlaczego jest tak ważna? Ponieważ pozwala klientowi w szybki i prosty sposób dotrzeć do Ciebie. Oprócz tego wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką na świecie. W rankingu popularności wyszukiwarek na świecie z maja 2017 roku przeprowadzonego przez StatCounter wynika, że 88,36% osób korzysta właśnie z wyszukiwarki Google. Jest to wystarczający powód, żeby także Twoja działalność znalazła się w tym miejscu. Jeszcze jedna ciekawostka. 77% kupujących nie kupi żadnego produktu, dopóki nie zdobędzie samodzielnie wiedzy na jego temat. Zanim kupią produkt, będą szukać informacji w Internecie np. artykuły, recenzje, opinie. Ja również należę do tej grupy, a Ty?

Blog

Wiele osób twierdzi, że artykuły są już staromodne. Nic bardziej mylnego. Kiedy chcemy dowiedzieć się więcej na nurtujący nas problem, to właśnie one pomagają nam go rozwiązać. Przykład? Promowanie się w Internecie, jak zacząć? 🙂 Opisuj powtarzające się problemy Twoich klientów. W momencie poszukiwania rozwiązania mogą na niego trafić. Kolejną zaletą pisania artykułów jest pozycjonowanie. Pozycjonowanie zapewni Ci więcej odwiedzin na Twojej witrynie i zwiększy rozpoznawalność Twojej marki. O pozycjonowaniu pojawi się jeszcze artykuł.

Strona Internetowa

Strona Internetowa to wizytówka Twojej firmy w Internecie. To reklama działająca 24/7 dla nieograniczonej liczby klientów. W każdej chwili ktoś może wejść na Twoją stronę i zobaczyć czym się zajmujesz, gdzie się znajdujesz, w jakich godzinach pracujesz i wiele, wiele więcej. Strona powinna być przejrzysta, czytelna, intuicyjna, miła dla oka oraz szybka. (Jeżeli szukasz takiej właśnie strony, zapraszam pod ten link www.webdobry.pl/sklep).
Ludzie z natury są niecierpliwi. Jeżeli strona będzie się wolno ładować lub nie będą mogli czegoś znaleźć, znajdą to u konkurencji. Brak strony internetowej w obecnych czasach świadczy negatywnie o firmie oraz zniechęca do skorzystania z oferty. To właśnie w tym momencie tracisz klienta.

PODSUMOWANIE

Promowanie się w Internecie to maraton, nie sprint. Zastanów się, czego dokładnie potrzebujesz, czym możesz wyróżnić się na rynku. Sprawdź, co robi Twoja konkurencja, jak wyglądają jej media społecznościowe, czy mają stronę internetową, czy są wysoko w wyszukiwarce Google. Znajdź wartość, którą oferujesz i to, czym chcesz wyróżniać się na rynku.